Wednesday, February 11, 2015

diary 2015 telinga dan rahangku

2015 tahun baru untuk aku
Setelah 2013 bulan 7 aku dibedah telinga disebabkan masalah telinga aku yang tak dirawat lagi. Aku putus asa untuk berkerja operator. Dugaan sepanjang di tempat kerja, rumah dan dugaan lain aku hadapi. Aku berdoa Allah kuatkan apa yang aku alami. Yalah manusia mane yg tiada masalah kan. Kesan daripada dibedah telinga, Aku alami jaws dilocation, dimana aku tak boleh buka mulut luas melebihi 3cm. Daripada bedah hospital ampang puteri pindah ke hospital selayang. Daripada hospital selayang pindah ke hukm dan ppukm. Yala kerajaan kan doktr pakar susah nak jumpe. Diberi ubat dan tukar ubat selalu aku susah serasikan diri untuk berkerja. Kebanyakan hospital aku disapergi aku disarankan untuk berhenti kerja dan di ppukm aku diberikan teeth guard.  Seperti kebanyakan doktor pakar sarankan.. rahang hanya dibedah jika keadaan aku tak dapat dikawal lagi.. jika dibedah banyak risiko buruk daripada risiko yang baik . Dalam proses tukar hospital pun aku lakukan mri scan dan xray.
aku selalu stress Selalu penat.. tak boleh angkat berat. Pening disebabkan masalah telinga aku. Tetapi aku sering kelihatan di mata orang aku ini manusia yang amat sempurna. Tiada nampak sakit, aku faham bukan semua orang faham masalah kita kan? Maybe kt akan rase derita kalau selalu fikir sakit. Just enjoy you life. Like my doktor say life is short. Setelah lama memderita sakit titinus Dan jaw dilocation. Aku buat keputusan untuk berhenti kerja untuk mengelak masalah daripada kerja operator. Maybe aku mencari kerja yang setelah aku rawatan islam selepas ni. Sebab Allah da tunjuk aku jalan bahawa semua kuasa die.. jangan takut rezeki dan segala dugaan Allah tentukan ada sebab hikmahNya.

Semoga kita semua tabah hadapi dugaan yang kt hadapi kan?

No comments:

Post a Comment

www.tips-fb.com